چگونه اجناس فیک یا تقلبی را تشخیص دهیم ؟

چگونه اجناس فیک یا تقلبی را تشخیص دهیم ؟

جنس ( Fake ) یا تقلبی چیه ؟

امروزه با توجه به تنوع زیاد محصولات در بازار ، مشتریان سردرگم شده اند اما برای تشخیص جنس اصل از جنس تقلبی باید پیش از همه بدانیم کالای نقلبی چیست ؟

گول زدن ، دروغ ، بدل ، تقلبی و غیره می تواند تعریفی از فیک یا تقلبی باشد اما در بحث کالا به طور ساده می توان گفت : عوض کردن برچسب یک محصول از یه مارک به یک مارک دیگر  یا همچنین می توان گفت محصولی رو به اسم مارکی مانند بوش فروختن در حالی که خود مارک (بوش) اصلا چنین کالایی تولید نکرده است!!

ماجرا از این قرار است که تعدادی از شرکت های متفرقه اجناسی رو با مارک های نامعتبر تولید می کنند که با پایین آوردن کیفیت و استفاده از قطعات ارزان آن را با یک چهارم قیمت اصلی، وارد بازار می کنند مانند مارک جنرال،میدیا،الحافظ،لیدر و… این اجناس از کشور چین وارد ایران می شوند که به مارک های معتبری مانند بوش،ال جی، سامسونگ و مارک های معتبر تبدیل می شوند و بعدا با سود های کلان به فروش می رسند و در این آشفته بازار ایران به راحتی برچسپ محصولات را عوض می کند.

اما چرا جنس تقلبی زیاد شده ؟

احتمالا پاسخ آن را می دانید. امروزه در ایران همه طرفدار قیمت کم هستند.با توجه به شرایط ارز و بازار با گران تر شدن اجناس اصلی ، قیمت ، یکی از مهم ترین دلیل این قضیه بوده و به دلیل ارزان تر بودن این کالا ها، فروشندگان اجناس فیک ، از این قضیه سو استفاده کرده و اجناس خود را راحت به فروش می رسانند.

متاسفانه با پایین آمدن قدرت خرید مردم و همچنین شرایط بد اقتصادی، افراد سود جو و سیری ناپذیر بدون در نظر گرفتن بعد وجدانی و انسانی از این موضوع سواستفاده می کنند، سودجویان محصولات تقلبی را  با قیمت بسیار پایین تر از بازار به فروش می رسانند و خریدار را فریب می دهند.خریدار هم غافل از اینکه کالای تقلبی خریداری کرده فکر می کند جنس اصلی را به قیمت مناسب خریده است، بیشتر کالاهای تقلبی برای فروشنده ها 30 تا 60% سود دارند مثلا برای کالای 9 میلیونی حدود 5 ملیون تومن سود می کنند پس می توان گفت به خاطر سود بیشتر در کنار قیمت کمتر، تعداد کالای تقلبی زیاد شده.


همچنین بخوانید...

23 فروردین 1400 احمدی مگ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
درباره‌ی نویسنده
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.
اطلاعات بیش‌تر
دسته‌بندی
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
بایگانی نوشته‌ها